De reis naar Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jessy en Daniëlle - WaarBenJij.nu De reis naar Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jessy en Daniëlle - WaarBenJij.nu

De reis naar Canada

Door: Daniëlle en Jessy

Blijf op de hoogte en volg Jessy en Daniëlle

31 Augustus 2016 | Canada, Vancouver

Na een half jaar van papierwerk regelen en onszelf oriënteren, is de dag eindelijk daar dat we samen kwamen voor onze vlucht naar Vancouver. Als onze koffers op het laatste moment ook eindelijk het goede gewicht hebben en we afscheid hebben genomen van onze families, zitten we enthousiast bij de gate te wachten om te boarden. We hebben er veel zin in!

In het vliegtuig zitten we achterin naast een vriendelijke jonge man uit Oostenrijk, die gaat 'biken' in Whistler. We raken snel met hem aan de praat en kletsen heel de vlucht over van alles en nog wat. Halfverwege de vlucht gaat Jessy drinken halen in de keuken en raakt ze aan de praat met één van de piloten. Wanneer hij mee loopt naar onze stoelen, vangt een vriendelijke stewardess ons gesprek met de piloot op en hoort dat we uit Zeeland komen. Heel toevallig blijkt zij de moeder van Daniëlle nog te kennen van vroeger! We mogen na het landen even in cockpit kijken en krijgen nog een goodiebag en een toilettasje uit de businessclass van haar mee. Dan schuiven we aan in de rij bij de douane, waar we een uurtje mogen wachten en kunnen dan zonder problemen het land binnen. We nemen een taxi van 70 dollar naar ons appartement, waar we de komende maanden zullen vertoeven.

In het weekend schaffen we alle benodigde spullen aan om de komende maanden te overleven. We kopen een Canadese simkaart, vinden een Walmart (!), SUPERstore en schaffen de benodigde 'compascard' buspas aan. We komen er achter dat alles hier mega groot is en vaak ook net wat duurder als in Nederland (bijvoorbeeld een afwasborstel van 3 euro). We komen langzaamaan bij van het grote tijdsverschil (-9 uur!!), wat resulteert in vroeg slapen en midden in de nacht een paar keer wakker worden. We leren langzaamaan onze weg kennen in de grote, maar gemoedelijke stad. Daarnaast hebben we kennisgemaakt met onze huisdieren: ook de spinnen zijn hier iets groter dan in Nederland!

Op maandag verkennen we Stanley park. We wandelen langs de totumpalen en rusten even uit bij de light house. Vanaf dit punt hebben we uitzicht op aan de ene kant Downtown en aan de andere kant op North Vancouver, waar wij wonen. In het park komen we nog wat wilde dieren tegen, zoals eekhoorns, ganzen en wasberen. We besluiten ook nog twee stranden te bezoeken. Op Second beach is er een zwembad aan het strand gevestigd. Als we nog een stukje verder lopen komen we bij het rustige Third beach. Aan het einde van de dag hebben we ruim 9,5 kilometer gewandeld en ruim 15.000 stappen gezet (bedankt Iphone).

Dinsdag besluiten we Capilano University alvast een bezoekje te brengen. Na een busreis van twee uur (we zaten vast in het verkeer, wat een beetje jammer was), komen we aan bij de school en worden voor de deur afgezet. Het is een bebost gebouw en oogt van binnen gezellig en niet te massaal.

Vandaag besluiten we nog een dag uit te rusten voordat we morgen op CapU beginnen met een oriëntatie dag met alle internationale studenten.